dla bezpieczeństwa jazdy. Nie wszyscy kierowcy są
tego świadomi i z reguły kupują ten najtańszy pomimo, że
różnica w cenie pomiędzy najtańszym a najdroższym
jest stosunkowo niewielka.
Ponieważ płyn hamulcowy jest produkowany na bazie
glikolu łatwo miesza się z wodą, którą może pochłaniać
także z powietrza.
Najważniejsze parametry płynu to temperatura wrzenia
nowego i zawodnionego czyli eksploatowanego i
lepkość w temperaturze -40 stopni C.
Niska temperatura wrzenia może być przyczyną powstawania
pęcherzyków powietrza i w efekcie gorsze hamowanie.
Natomiast badanie lepkości ma na celu określenie w jakim
stopniu płyn zachowuje swoją płynność w niskich temperaturach.
W większości samochodów wystarczający powinien być płyn DOT-4.
Wszystkie płyny DOT-3, DOT-4 i DOT-5.1 mieszają się ze sobą
jedynie DOT-5 jest płynem o specjalnych parametrach istosuje się go
w autach z układami ABS i ESP.
Badania przeprowadzone w ITS w Warszawie wykazały, że
najlepszym spośród płynów wziętych do
analizy okazał się DOT-4 Organiki a najgorszy Carso DOT-4
Ja od dłuższego czasu czasu używam płynu Tutela Top 4 : https://aleo.com/pl/produkt/468778-plyn-hamulcowy-tutela-top-4-500ml.
OdpowiedzUsuńTrafiłem na niego przypadkiem - polecił mi znajomy mechanik. Do tej pory wszystko działa jak ta lala.