Hamowanie i przyspieszanie to czynniki mające wpływ na zużycie paliwa.
Jednym z dylematów wśród kierowców jest to czy hamować silnikiem czy
wrzucać na luz.
Starsze pokolenie kierowców jest zdania, że własnie wrzucanie na luz powoduje
oszczędniejszą jazdę, gdyż kiedyś tak uczyli w szkole jazdy.
Jednak pod koniec lat 80tych wprowadzono system, który automatycznie odcina
dopływ paliwa gdy silnik pracuje na wysokich obrotach a pedał gazu jest puszczony.
W przypadku wyrzucenia na luz silnik zużywa odpowiednią do utrzymania biegu jałowego
dawkę paliwa.
System ten działa zarówno w dieslach jak i w silnikach benzynowych.
Przyspieszanie natomiast powinno być krótkie i dynamiczne utrzymując silnik w granicach
maksymalnego momentu obrotowego, który w silnikach benzynowych waha się w granicach
2000-3000 obr/min w dieslach 1500-2500 obr/min.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz