W celu zwabienia klientów producenci samochodów kuszą ich coraz to dłuższymi okresami ochrony gwarancyjnej. W rzeczywistości jest to fikcja. Wymagania jakie musi spełnić właściciel auta aby nie stracić prawa do gwarancji są niemożliwe do spełnienia. Dla przykładu gwarancja na lakier dotyczy usunięcia korozji powstałej pod nieuszkodzoną powłoką lakierniczą. Jeżeli korozja pojawi się w miejscu otarcia lub odprysku lakieru to może być usunięta tylko na koszt właściciela.Niewyrażenie zgody na naprawę na koszt własny pozbawia prawa do gwarancji. Podobnie ma się sprawa z gwarancją na perforację. Zgodnie z przepisami gwarancyjnymi za perforację uznaje się przerdzewienie danego elementu na wylot, przy czym korozja musi działać od strony wewnętrznej na zewnątrz danego elementu.
Kolejnym warunkiem zachowania gwarancji jest dokonywanie wszelkich przeglądów i napraw wyłącznie w ASO.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz