ACM - Active Cylinder Management stosowany jest w sinikach czterocylindrowych.
W pewnych warunkach podczas jazdy system ten wyłącza z pracy dwa środkowe cylindry a pracują tylko
dwa zewnętrzne.
Celem zastosowania tego systemu jest zmniejszenie zużycia paliwa.
Zasada działania polega na tym, że cylindry skrajne pracują normalnie a wewnętrzne sa napełniane tylko
powietrzem bez wtrysku paliwa przy czym zawory ssące i wydechowe w tych cylindrach są zamknięte.
Uzyskane w ten sposób podniesienie sie sprawności spalania w pracujących cylindrach przynosi efekty w postaci zmniejszonego zużycia paliwa. Oszczędności z tytułu wyłączenia z pracy dwóch cylindrów mogą sięgnąć nawet do 25%.
Całym procesem włączenia lub wyłączenia cylindrów steruje specjalny układ elektromechaniczny i dzieje sie
to automatycznie. O przejściu na tryb ACM kierowca zostaje powiadomiony specjalną kontrolką umieszczoną na desce rozdzielczej.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz