wtorek, 27 listopada 2012

Kupujemy używanego diesla

Przy zakupie używanego auta z silnikiem diesla należy zwrócić uwagę na kilka ważnych elementów, które pomogą nam w przybliżeniu określić stan techniczny silnika.
Obecnie na rynku wtórnym podaż przewyższa popyt i dlatego zarówno handlarze jak i osoby prywatne ukrywają usterki sprzedawanych samochodów aby dokonać korzystniejszej transakcji.
Ponieważ usunięcie niektórych usterek może wiązać się z dużymi kosztami warto też skorzystać z pomocy mechanika.
Na co więc należy zwrócić uwagę:

  • zimny silnik nie powinien sprawiać trudności przy zapalaniu, dopuszczalny jest krótkotrwały czarny dymek o specyficznym zapachu, natomiast obecność w spalinach niebiesko-siwego dymu świadczy o dużym przebiegu lub uszkodzeniu silnika, stuki w zimnym silniku mogą oznaczać problemy z rozrządem
  • czarny dym wydobywający się z rury wydechowej dłużej niż przez sekundę po gwałtownym wciśnięciu pedału gazu może świadczyć o zużyciu wtryskiwaczy lub uszkodzeniu przewodów od turbosprężarki
  • należy sprawdzić poziom oleju, zbyt wysoki w silniku z filtrem cząstek stałych może oznaczać zapchanie filtra
  • gwizdanie turbosprężarki świadczy o uszkodzeniu łopatek wirnika
  • stuki lub piski występujące podczas redukcji biegów świadczą o zużyciu koła dwumasowego
Korzystając z pomocy mechanika należy sprawdzić:

  • przelewy wtryskiwaczy, jeżeli są większe od dopuszczalnych to wskazuje to na duży przebieg silnika
  • sprawdzenie korekt wtryskiwaczy pozwoli  na określenie stanu ich zużycia, zbyt wysokie korekty mogą zwiastować także zużycie koła dwumasowego
  • sprawdzić rodzaj układu wtryskowego, najlepszym wyborem jest układ Common Rail z wtrysikwaczami elektromagnetycznymi Boscha- są one najtańsze w naprawie

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz