Obecnie na rynku wtórnym podaż przewyższa popyt i dlatego zarówno handlarze jak i osoby prywatne ukrywają usterki sprzedawanych samochodów aby dokonać korzystniejszej transakcji.
Ponieważ usunięcie niektórych usterek może wiązać się z dużymi kosztami warto też skorzystać z pomocy mechanika.
Na co więc należy zwrócić uwagę:
- zimny silnik nie powinien sprawiać trudności przy zapalaniu, dopuszczalny jest krótkotrwały czarny dymek o specyficznym zapachu, natomiast obecność w spalinach niebiesko-siwego dymu świadczy o dużym przebiegu lub uszkodzeniu silnika, stuki w zimnym silniku mogą oznaczać problemy z rozrządem
- czarny dym wydobywający się z rury wydechowej dłużej niż przez sekundę po gwałtownym wciśnięciu pedału gazu może świadczyć o zużyciu wtryskiwaczy lub uszkodzeniu przewodów od turbosprężarki
- należy sprawdzić poziom oleju, zbyt wysoki w silniku z filtrem cząstek stałych może oznaczać zapchanie filtra
- gwizdanie turbosprężarki świadczy o uszkodzeniu łopatek wirnika
- stuki lub piski występujące podczas redukcji biegów świadczą o zużyciu koła dwumasowego
- przelewy wtryskiwaczy, jeżeli są większe od dopuszczalnych to wskazuje to na duży przebieg silnika
- sprawdzenie korekt wtryskiwaczy pozwoli na określenie stanu ich zużycia, zbyt wysokie korekty mogą zwiastować także zużycie koła dwumasowego
- sprawdzić rodzaj układu wtryskowego, najlepszym wyborem jest układ Common Rail z wtrysikwaczami elektromagnetycznymi Boscha- są one najtańsze w naprawie
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz