Względy ekonomiczne powodują, że wielu właścicieli aut benzynowych
decyduje się na przeróbkę silników do zasilania gazem LPG.
Niemalże każdy silnik nadaje się do przystosowania sekwencyjnego
zasilania gazem.
Jednak nie wszystkie jednakowo tolerują taką zmianę.
Jednym z najlepszych silników, którego konstrukcja idealnie się do
tego nadaje jest jednostka 1.6 8V skonstruowana przez VW.
Oto powody dlaczego:
1. Ogólnie wiadomo, że w silnikach zasilanych gazem LPG dochodzi
do wypalania gniazd zaworowych. Zatem koszt regeneracji ośmio
zaworowej głowicy jest o wiele niższy niż 16-to zaworowej.
2. Dzięki zastosowaniu kolektora ssącego z tworzywa sztucznego
wykonanie otworów na dysze wtryskiwaczy nie wymaga jego demontażu.
3. Następnym powodem jest to,że zasilanie gazem wymaga częstszej
regulacji luzów zaworowych. W silniku 1.6 8V występuje hydrauliczna
regulacja luzów zaworowych dzięki czemu mamy jeden kłopot z głowy
a tym samym zaoszczędzamy na kosztach obsługi.
4. Jednostka ta jest bardzo popularna na rynku w związku z czym
nie ma problemów z częściami zamiennymi. Dotyczy to zarówno silnika
jak i doboru właściwej instalacji gazowej.
5. Jest to silnik wolnossący czyli jego eksploatacja jest łagodniejsza
i to jest kolejną zaletą gdyż największe problemy w instalacjach gazowych
sprawiają gwałtowne zmiany podczas przyspieszania.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz