niedziela, 27 maja 2012

Różnorodność oznakowań

Ze względu na brak norm ujednolicających poszczególne rozwiązania techniczne niemalże każda z firm produkująca samochody używa własnych nazw odnoszących się do tego samego systemu działania. Powoduje to dezorientację wśród osób mniej obeznanych z motoryzacją.
  Najwięcej zamieszania powodują określenia dotyczące systemów wspomagających układy hamulcowe i   bezpośredniego wtrysku paliwa.
Bezpośredni wtrysk polega na dostarczeniu paliwa bezpośrednio komory spalania. Na początku były to układy mechaniczne. Z biegiem czasu wraz ze wzrostem wymagań dotyczących czystości spalin zaczęto wprowadzać systemy wtrysku bezpośredniego sterowane elektronicznie.
W obecnych czasach elektroniczne systemy bezpośredniego wtrysku paliwa są powszechnie stosowane zarówno w silnikach benzynowych jak i wysokoprężnych.
Zaletą zastosowania tego rozwiązania jest mniejsze zużycie paliwa i czystsze spaliny.
Symbole określające ten rodzaj wtrysku to min.IDE, GDI, FSI, TDI, HDI i wiele innych, ale o tym którzy producenci jakich oznaczeń używają umieszczę w kolejnym wpisie.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz