Jak już wspomniałem w poprzednim wpisie każdy producent używa własnych określeń i tak w silnikach benzynowych są to:
- D4- jest to określenie używane przez Toyotę
- FSI- VW i Audi
- GDI- stosowane przez Mitsubishi
- HPI- koncern PSA Peugeot-Citroen
- IDE- Renault
- JTS- Fiat
- SCI- Ford
natomiast do silników wysokoprężnych są stosowane następujące skróty:
- CDI- silniki Mercedesa z bezpośrednim wtryskiem typu Common Rail
- DCI- silniki Renault
- D4D- Toyota
- D5- Volvo
- DID- silniki Mitsubishi
- HDI- silniki koncernu PSA Peugeot-Citroen
- I-CTDI- silniki Hondy z systemem Common Rail
- JTD- Fiat, Alfa Romeo i Lancia z systemem Cammon Rail
- SDI- wolnossący silnik wysokoprężny Volkswagena
- TDCI- silniki Forda z systemem Common Rail
- TDDI- silniki Forda bez systemu Common Rail
- TDI- silniki Volkswagena
W następnym wpisie wyjaśnię co to jest system Common Rail.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz