środa, 30 maja 2012

Uwarstwione spalanie

Proces uwarstwionego spalania polega na tym, że wtryskiwana do komory spalania mieszanka paliwowo- powietrzna w silnikach benzynowych znajduje się jak najbliżej elektrod świec zapłonowych. Rozwiązanie to pozwala osiągnąć większą sprawność silnika przy mniejszym zużyciu paliwa.
Uwarstwione spalanie najlepiej można uzyskać w silnikach o bezpośrednim wtrysku paliwa.

TFSI  jest to uwarstwiony wtrysk paliwa z turbodoładowaniem stosowany przez VW.
TSI - podwójne doładowanie uwarstwionego wtrysku poprzez kompresor i turbosprężarkę.
Przy wartości 1500 obr/min kompresor podaje do silnika powietrze z ciśnieniem 2,5 bara. Po osiągnięciu 2400 obr/min stopniowo zaczyna wyłączać się kompresor i po przekroczeniu 3,5 tys. obr/min działa tylko sama turbina. Takie rozwiązanie pozwala jeszcze bardziej podnieść sprawność silnika przy jednocześnie niskim zużyciu paliwa.Ten rodzaj doładowania jest również stosowany przez VW.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz