czwartek, 21 czerwca 2012

ACD, EDS, Torsen

Napęd z silnika na koła osi napędowej jest przekazywany za pomocą mechanizmu różnicowego. Jego zadaniem jest kompensowanie długości drogi jaką musi przebyć koło zewnętrzne w stosunku do koła wewnętrznego podczas pokonywania zakrętów.
Wadą mechanizmu różnicowego jest to, że większa moc jest przekazywana na koło, które ma mniejszą przyczepność co utrudnia ruszenie z miejsca na nawierzchni o różnej przyczepności.
  Rozwiązaniem tego problemu jest zastosowanie blokady mechanizmu różnicowego.
Blokada mechanizmu różnicowego pozwala na wyeliminowanie różnicy prędkości pomiędzy kołami tej samej osi lub w przypadku napędu na obie osie pomiędzy nimi.
We współczesnych autach blokada jest sterowana elektronicznie, gdzie komputer steruje rozdziałem mocy pomiędzy kolami lub osiami.

ACD- Active Central Differential znaczy aktywny centralny dyferencjał i zapewnia płynny rozdział napędu.

EDS- Elektronische Differenzialsperre jest to elektroniczna blokada mechanizmu różnicowego.

TORSEN- Ślimakowa konstrukcja mechanizmu różnicowego pozwalająca na samoczynne blokowanie się.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz