wtorek, 12 czerwca 2012

Filtr cząstek stałych

Jest to urządzenie usuwające sadze znajdujące się w spalinach silników wysokoprężnych. Konieczność zastosowania tych filtrów podyktowana była nie tylko ze względów ekologicznych ale i zdrowotnych ponieważ sadze zawarte w spalinach są przyczyną chorób układu oddychania a nawet raka. Nagromadzone w filtrze zanieczyszczenia są co jakiś czas zeń usuwane poprzez dopalanie. Do tego potrzebna jest temperatura ok. 550 stopni a gazy wylotowe mają temperaturę ok. 150 stopni dlatego trzeba albo podnieść temperaturę spalin albo obniżyć temperaturę spalania sadzy.
Podwyższenie temperatury spalin uzyskuje się metodą wtórnego wtrysku a obniżenie temperatury spalania poprzez dodanie do paliwa specjalnego dodatku.

Najczęściej spotykane filtry cząstek stałych to:

  • filtry wymagające dodatku do paliwa, który ze specjalnego zbiornika jest automatycznie dolewany do baku w odpowiedniej ilości
  • filtry suche oraz
  • filtry z dodatkowym wtryskiwaczem

Zaniedbanie okresowego oczyszczania filtra może doprowadzić do tego, że pewnego dnia nie da się uruchomić  silnika.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz