Jest to urządzenie usuwające sadze znajdujące się w spalinach silników wysokoprężnych. Konieczność zastosowania tych filtrów podyktowana była nie tylko ze względów ekologicznych ale i zdrowotnych ponieważ sadze zawarte w spalinach są przyczyną chorób układu oddychania a nawet raka. Nagromadzone w filtrze zanieczyszczenia są co jakiś czas zeń usuwane poprzez dopalanie. Do tego potrzebna jest temperatura ok. 550 stopni a gazy wylotowe mają temperaturę ok. 150 stopni dlatego trzeba albo podnieść temperaturę spalin albo obniżyć temperaturę spalania sadzy.
Podwyższenie temperatury spalin uzyskuje się metodą wtórnego wtrysku a obniżenie temperatury spalania poprzez dodanie do paliwa specjalnego dodatku.
Najczęściej spotykane filtry cząstek stałych to:
- filtry wymagające dodatku do paliwa, który ze specjalnego zbiornika jest automatycznie dolewany do baku w odpowiedniej ilości
- filtry suche oraz
- filtry z dodatkowym wtryskiwaczem
Zaniedbanie okresowego oczyszczania filtra może doprowadzić do tego, że pewnego dnia nie da się uruchomić silnika.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz