niedziela, 17 czerwca 2012

Kontrola trakcji

ASR- Antriebsschlupfregelung jest to regulacja uślizgu napędu czyli system,który zapobiega buksowaniu kół w czasie ruszania na śliskiej nawierzchni lub przy nadmiarze mocy. System ten działa w dwojaki sposób: albo buksujące koło zostaje przyhamowane przez system ABS, albo następuje odcięcie zapłonu od wybranych cylindrów lub zmniejszenie dawki paliwa co spowoduje spadek mocy.
Niektórzy producenci samochodów zamiast ASRu stosują blokadę mechanizmu różnicowego.

ESP- Elektronisches Stabilitatsprogram tzn.elektroniczny program stabilizacji, który jest odpowiedzialny za wspomaganie w utrzymaniu toru jazdy samochodu. W przypadku jeżeli system stwierdzi, że auto wpada w poślizg wówczas poprzez ograniczenie mocy lub przyhamowanie odpowiednich kół powoduje powrót samochodu na właściwy tor jazdy.

ASC- Active Stability Control- aktywna regulacja stateczności (to samo co ESP ).
VSC- Vehicle Stability Control to kontrola stabilności samochodu. Nazwy tej używa Toyota i odnosi się to do systemu ESP.


ASC- Anti- Slipping Control jest to system kontroli poślizgu podczas ruszania ( to samo co ASR ).
ATC- Automatic Traction Control jest to automatyczna kontrola trakcji tak jak ASR.
TCS- Traction Control System ( system kontroli trakcji ) - nawę tę stosują Ford i Alfa Romeo i jest to odpowiednik ASR.

VSA- Vehicle Stability Assist znaczy asystent stateczności ruchu pojazdu i odnosi się do systemów ASR i ESP stosowany w Hondzie.
DSTC- Dynamic Stability and Traction Control. Dynamiczna kontrola stabilności i trakcji stanowi połączenie systemów ASR i ESP stosowanych przez Volvo.

SCS- Stability Control System jest to system stabilizacji toru jazdy.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz