niedziela, 31 marca 2013

Jeszcze o czynniku R1234yf

Obowiązek stosowania czynnika R1234yf w nowych autach został wprowadzony w styczniu br.
Obecnie producent dostarcza ten czynnik głównie producentom samochodów. Właściciele aut, w których zachodzi konieczność nabicia klimatyzacji np. z powodu rozszczelnienia układu wskutek kolizji mają nie lada problem. Oprócz tego, że R1234yf jest trudny do zdobycia to w dodatku jest bardzo drogi. W porównaniu z dotychczas stosowanym R134a może być nawet dziesięciokrotnie droższy.
   Auta, w których fabrycznie jest zastosowany ów czynnik to: Toyota GT86, Subaru BRZ, Subaru XV, Hyundai i30, Kia Sorento, Kia ceed, Chevrolet Malibu. 
Przeprowadzone badania wykazały, że podgrzany czynnik R1234yf jest sinie toksyczny.
W małych dawkach jest silnie rakotwórczy a w dużych wręcz śmiertelny. Fluorowodór  powstający podczas  palenia jest bardzo groźny gdyż bezboleśnie przenika przez skórę reagując z tkankami. Osoba porażona tym gazem jest skazana na śmierć.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz