środa, 23 stycznia 2013

Najczęściej spotykane usterki w Oplach

Opel jest jedną z najpopularniejszych marek samochodów na naszym rynku dlatego najczęściej występujące usterki w poszczególnych modelach są dobrze znane mechanikom.
Przed zakupem używanego Opla warto zapoznać się z niedomaganiami popularnych modeli.

  • silnik 3.0 CDTI w modelach Vectra C i Signum
      -  wypalanie się tłoków
     -  osiadanie tulei cylindrowych w wyniku czego następuje mieszanie się płynu chłodzącego z olejem,
        powoduje to pogorszenie smarowania i w efekcie może dojść do zatarcia silnika

  • silnik 2.2 w modelach Astra II, Zafra I i Vectra C
     -  pękanie łańcucha rozrządu spowodowane wadą fabryczną,

  • zatkany zawór EGR w modelach Corsa C i D, Meriva, Astra II i III, Vectra C, Zafira I i II
  • usterki modułu CIM  w modelach Astra III, Vectra C, Zafira II
  • silnik 1.6 i 1.8 w modelach Corsa C i D, Meriva, Astra II i III, Vectra C, Zafira I i II
     -  nadmierne zużycie oleju spowodowane zapieczeniem się pierścieni tłokowych lub wyciekiem przy
        rozrządzie

  • silnik 1.9 CDTI w modelach Astra III, Vectra C, Zafira II
     -  zatykanie się filtra cząstek stałych

  • silnik 1.7 CDTI w modelach Corsa C, Meriva, Astra II i III, Zafira I i II
        awaryjny zawór wolnych obrotów ( SCV ) w wysokociśnieniowej pompie paliwa

  • silnik 1.3 CDTI w modelach Corsa i D, Meriva, Astra II i III
        nadmierne zużycie oleju

  • silnik 1.9 CDTI 16V w modelach Astra III, Vectra C, Zafira II
        zatarte klapy w kolektorze ssącym
      

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz