czwartek, 24 stycznia 2013

Typowe usterki aut zasilanych gazem LPG

Nawet najlepsze instalacje LPG użytkowane przez dłuższy czas ulegają zużyciu. Niewłaściwie działająca instalacja gazowa ma negatywny wpływ nie tylko na sam silnik ale i na jego osprzęt.
Niedomagania z jakimi możemy się spotkać to:

  1. Szarpanie podczas jazdy - przyczyną może być uszkodzony silnik krokowy,który jest odpowiedzialny za sterowanie dawką gazu, uszkodzony reduktor lub nieszczelny układ dolotowy
  2. W kabinie czuć zapach gazu - może to być spowodowane nieszczelnościami instalacji gazowej lub lub układu wydechowego
  3. Nieszczelność układu chłodzenia w miejscach połączenia przewodów lub przecieki z reduktora
  4. Nagłe gaśnięcie silnika może być spowodowane niewłaściwym zamontowaniem reduktora lub złej regulacji bądz złej modyfikacji układu zasysania zimnego powietrza
  5. Przegrzewanie sie silnika - przyczyną może być zapowietrzenie układu lub niewłaściwe podłączenie przewodów
  6. Silnik "nie wchodzi" na obroty - problemy z oprogramowaniem, zapchany filtr LPG lub zużycie reduktora
  7. Nie działający wskażnik poziomu gazu - zawieszony pływak ewentualnie brak połączenia elektrycznego
  8. Zużycie pompy paliwa objawia się szarpaniem przy jezdzie na benzynie, trudnością w uruchomieniu silnika, donośne buczenie dochodzące z tyłu samochodu
  9. Strzelanie silnika podczas uruchamiania lub przyspieszania spowodowane jest złą regulacją składu mieszanki, lub zużytym układem zaplonowym. Wystrzały gazu uszkadzają kolektor, może też dojść do uszkodzenia przepływomierza. 
  10. Zużycie gniazd zaworowych - przyczyną jest zbyt uboga mieszanka gazowo-powietrzna
  11. Ogrzewanie nie działa - mógl się zapowietrzyć układ chłodzenia albo jest niewłaściwie zamontowany reduktor.
  12. Trudności z zatankowaniem gazu do pełna - zwykle wina leży po stronie zaworu do tankowania, można go wyczyścić lub wymienić na nowy
  13. Korodowanie układu wydechowego spowodowane wydzielaniem się większej ilości pary wodnej niz przy spalaniu benzyny
  14. Pogarszające się osiągi sinika - zużyte filtry lub reduktor a w instalacji z wtryskiem wadliwie działająca elektronika

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz